Brycus huis en tuin
Verzenden naar:
Verzenden naar:
Geen resultaten gevonden

Terug naar merkenlijst

Meer informatie van NPG Tecnología

NPG Technology is een Spaanse multinational op technologisch gebied, gespecialiseerd in de ontwikkeling, fabricage en commercialisering van producten binnen de sectoren consumentenelektronica, telecommunicatie en informatietechnologie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Madrid, het heeft een fabriek en een R + D + I-centrum.

In 1989 begon Enrique Cosío, CEO en oprichter van de NPG-groep, zijn zakelijke carrière met de introductie en distributie van elektronische componenten van Amerikaanse en Aziatische merken in Spanje, die cruciaal waren voor de ontwikkeling van de telecommunicatiesector in Spanje en Zuid-Amerika.

In 1996 richtte hij NPG op in samenwerking met een Amerikaans / Chinese multinational voor de ontwikkeling, fabricage en distributie van telecommunicatie (modem / fax) en multimedia (hardware) producten.

Tussen 1997 en 1998 leidde het de telecommunicatiesector en werd het nummer één in de verkoop van modem / fax zowel in Spanje (met een marktaandeel van meer dan 25%) als in Portugal en nummer 3 in Frankrijk.

In 1998 vervulde hij een belangrijke functie als hardwareleverancier (modem) voor de ontwikkeling van ADSL samen met Telefónica.

In 2002 begon NPG zijn solo-reis, als een 100% Spaans merk, met het ontwikkelen, produceren en verkopen van producten binnen de communicatiesector (modems), multimedia (hardware, analoge en digitale televisiekaarten, videobewerking, videoconverters, etc.) en netwerken.

In 2003 lanceerde NPG zijn eerste tablet-pc's, onder de naam Smart Portable, 10.4 "en 8.4" met het Windows CE-besturingssysteem.

In 2005 begon het, met de steun van de belangrijkste chipset-multinationals zoals Conexant, Sunplus, Cheertek-Novatek of MSTAR, de sector consumentenelektronica te betreden en apparatuur te ontwikkelen en te produceren voor de ontvangst van digitale tv (DTT ). Vanaf dit moment concentreert het zijn activiteit op de ontwikkeling van deze apparaten en breidt het zijn productaanbod uit.

Tussen 2009 en 2011 leidde NPG de verkoop van DTT-tuners op de Spaanse markt. Tijdens de overgangsperiode naar digitale tv was NPG ook de grootste leverancier van de DTT-tuners die aan het openbaar bestuur werden verkocht.

In 2011 begon het bedrijf zijn reis in de wereld van lcd- en led-televisie met de opening van het huidige hoofdkantoor en de assemblagefabriek in Torrejón de Ardoz (Madrid). Met de opening van deze fabriek wordt NPG het eerste nationale merk met een fabriek en een R + D + I-centrum in Spanje. Het heeft drie automatische assemblagelijnen voor de fabricage van zijn merkproducten: digitale tuners, dvd's, draagbare tv's en televisies tot 55 inch.

Om haar internationale uitbreidingsplan vooruit te helpen en haar aanwezigheid op andere markten (voornamelijk Latijns-Amerika en Azië) te vergroten, opende NPG in 2012 een productie- en R & D & I-fabriek in China (Zhongshan City). Tegelijkertijd breidt NPG zijn R & D-afdelingen (Software en Hardware) op beide locaties uit om zijn Smart TV-technologie onder Android- en 4K-besturingssystemen te ontwikkelen.

In 2013 maakte NPG de sprong naar Latijns-Amerika met de opening van een commercieel hoofdkantoor in Colombia, het commerciële netwerk van het bedrijf is actief in Europa, Latijns-Amerika en Azië, met kantoren in Spanje, Portugal, Frankrijk, Colombia en Kanton.

Op 22 april 2014 begint NPG te handelen op de alternatieve aandelenmarkt (MAB) Met de exit naar de alternatieve aandelenmarkt, probeert NPG haar financiële situatie te versterken, om op nieuwe markten te opereren, voornamelijk in Latijns-Amerika, om aanwezig zijn in het implementatieproces van DTT.

In juni 2014 ondertekende NPG een samenwerkingsovereenkomst met de staat Colima voor de oprichting van een fabriek en een onderzoeks- en ontwikkelingscentrum. Dankzij de overeenkomst kan NPG kiezen voor de aanbesteding van de televisies die door de Mexicaanse regering worden verworven in het DTT-transitieprogramma, dat uiteindelijk zou verliezen van het Diamond-Millenium-consortium, dat 95% van de totale aanbesteding won, en het Mexicaanse DDCam, waaraan het restant werd toegekend. NPG betwistte het resultaat zonder succes.

In oktober 2015 kondigde NPG aan dat het een vrijwillig faillissement had aangevraagd om de levensvatbaarheid en continuïteit van de activiteiten van het bedrijf te waarborgen.

In 2016 verkreeg NPG het patent voor zijn Smart TV ontwikkeld onder het Android-systeem, verleend door UPSTO (United States Patent and Trademarkt Office). NPG begon in 2013 met het patenteren van de ontwikkeling van zijn slimme televisie onder het Android-systeem om te bepalen of de creatie patenteerbaar was. Om een innovatie te patenteren, moet deze een nieuw element hebben en een aantoonbaar nut of industrieel gebruik hebben. Het octrooi beschermt de auteur vanaf de datum van aanvraag 21/05/2014 voor 20 jaar; na deze tijd is de kennis beschikbaar voor openlijk gebruik door iedereen.

In 2017 overwon NPG het faillissement en begon een nieuwe fase met de lancering van nieuwe bedrijfstakken, zoals huishoudelijke videobewakingsapparatuur, PAE, digitale reclameschermen (Digital Signage) en elektronische apparaten met een eigen merk en patent, en verbetering van de Android Smart TV-lijnen van de Spaanse fabrikant, dankzij de technologische allianties tussen het en het Taiwanese R + D + I-bedrijf Mstar.

Onze klanten vertrouwen ons

4,1/5 (442 stemmen)

Meningen van onze klanten


Ontvang ons nieuws

Zie de details + -
Door deze optie aan te vinken, sturen we u de beste aanbiedingen en exclusieve promoties en kortingen naar uw e-mailadres. U kunt zich op elk moment uitschrijven.
Stel uw cookievoorkeuren in
We gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën om u een gepersonaliseerde, veilige en betrouwbare ervaring te bieden en om de prestaties van de pagina te kunnen meten om onze diensten voortdurend te kunnen verbeteren. Voor meer informatie of om uw cookievoorkeuren op elk gewenst moment te wijzigen, kunt u de Cookiesbeleid-pagina raadplegen
Uitgaan