Feber behoort tot de Famosa-groep en heeft als doel de kleintjes te bereiken, zodat ze het spel kunnen verkennen, ontwikkelen en leren. Feber heeft een grote catalogus met producten voor verschillende leeftijden, die we kunnen benadrukken: zijn cabines, activiteitencentrum en schommels, driewielers, motorfietsen, correpasillos ... Het heeft een directe after-sales service aan de klant om elk type vraag op te lossen en te adviseren.
Toys Feber is een Spaans bedrijf dat zich toelegt op de productie en distributie van speelgoed. Het is gespecialiseerd in voertuigen, motoruitrusting en tuinconstructies voor kinderen. Sinds 2006 maakt het deel uit van de Famosa Group.
Feber werd in 1956 opgericht door José Rodriguez Zurita en werd in de jaren tachtig een van de belangrijkste Spaanse merken, met producten als Chabel en Baby-Feber-poppen. In januari 1992 ging ze surseance van betaling, stopte met het maken van poppen en concentreerde zich op haar huidige bedrijf.
Geschiedenis:
De oorsprong van Feber ligt in de "Toy Valley", een industriegebied in de provincie Alicante gespecialiseerd in het maken van speelgoed. In 1956 verwierf zakenman José Rodríguez Zurita het bedrijf Juguetes Rosvi, dat hij vier jaar eerder met twee anderen had opgericht. Vanuit die basis richtte hij een nieuw bedrijf op met de naam Feber Toys, wiens naam een acroniem is van de eigenaren: de gebroeders Ferre, eigenaren van een pyrotechnisch bedrijf; de werknemer José Bernabéu en José Rodríguez zelf Feber specialiseerden zich in de fabricage van poppen voor meisjes, zoals Baby Feber, en in gemotoriseerde toestellen voor kinderen.
Het bedrijf had zijn beste tijd eind jaren 80. Het grootste verkoopsucces was de Chabel-pop, gebaseerd op het Licca-model van de Japanse Takara, die op de Spaanse markt concurreerde met Nancy en Barbie. Later kwam er ander speelgoed zoals Family Feber, Pocas Freckles en het bouwpakket Multihobby. In 1989 opende Feber Creadisa, zijn onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling voor nieuwe producten, en begon zijn internationale expansie. En in 1990 verhoogde het zijn advertentie-investeringen met de komst van particuliere televisie, waarbij het zich wendde tot beroemdheden uit die tijd zoals Constantino Romero en de humoristisch duo Martes y Trece. Eind 1991 bedroeg de omzet 11.500 miljoen peseta's en telde het personeel 300 vaste medewerkers.
In januari 1992 vroeg Feber surseance van betaling aan met een schuld van 6,5 miljard peseta's.3 Na het uitvoeren van zijn levensvatbaarheidsplan in 1993 stopte het met de productie van poppen en specialiseerde het zich in gemotoriseerde apparaten en tuinstructuren voor kinderen, onder de voorzitterschap van José Manuel Rodríguez Ferre, zoon van de oprichter. In september 2006 nam Famosa de controle over Feber over.
Feber is momenteel een van de strategische merken van Famosa, samen met Nenuco, Nancy en Pinypon. Het merk verkoopt ride-ons, driewielers en elektrische voertuigen op batterijen, maar ook tuinspeelgoed zoals huizen, glijbanen en schommels.
Onze klanten vertrouwen ons
Meningen van onze klanten
Ontvang ons nieuws