Duits bedrijf uit Braun dat zich toelegt op de productie en marketing van producten voor het scheren van mannen, ontharing, huid- en haarverzorging en kleine apparaten die het dagelijks leven gemakkelijker maken
Braun GmbH is een Duits bedrijf voor consumentenproducten, bekend om zijn esthetische en functionele designproducten. In 1921 richtte de ingenieur Max Braun zijn bedrijf op in Frankfurt am Main, waar hij aanvankelijk componenten voor radio's produceerde en, vanaf 1929, versterkers en radio-ontvangers. Max Braun was een van de eerste Europese fabrikanten die radio en platenspeler in één apparaat combineerde. In 1934 werd het Braun-logo geboren, met zijn karakteristieke langwerpige en ronde "A" in het midden. Tijdens de Tweede Wereldoorlog moest Braun de productie voor de civiele sector vrijwel verlaten. In 1944 werden de fabrieken in Frankfurt bijna volledig verwoest. In 1945 begon Max Braun met de wederopbouw van zijn bedrijf met 150 werknemers. In 1950 werd het eerste elektrische scheerapparaat gelanceerd, de "S 50", dat een oscillerend snijelement combineerde met een ultradun, maar stabiel, stalen mes bovenop. Dit principe wordt tot op de dag van vandaag in een meer verfijnde en verfijnde vorm gebruikt in Braun-scheerapparaten. Max Braun overleed plotseling in november 1951. Zijn zonen, Artur (26) en Erwin (30), moesten de leiding van het bedrijf overnemen, de ontwerpafdeling van het bedrijf begon huishoudelijke producten te produceren met innovatieve ontwerpen zoals radio's, diaprojectoren, audioapparatuur en andere, iconen van de industriële productie van de twintigste eeuw, worden tegenwoordig gewaardeerd als items voor verzamelaars.
Procter & Gamble is eigenaar van het merk Braun, terwijl Delonghi een vergunning heeft om strijk- en keukenproducten te verkopen, dankzij de overeenkomst die beide bedrijven in 2012 hebben bereikt.
Onze klanten vertrouwen ons
Meningen van onze klanten
Ontvang ons nieuws