De Japanse auteur en ondernemer Marie Kondo is een echte bestseller geworden. Haar succes is gebaseerd op de "kunst van het organiseren", gerelateerd aan het huis. Katazuke is dus het Japanse modewoord voor orde en netheid in huis, dat op lange termijn een algemeen gevoel van welzijn in het leven overbrengt. Kondo beweert zelf als universiteitsstudent tot een soort nirwana te zijn gekomen, als methode om de druk van examens op te vangen door de planken van vrienden en familie op te ruimen. Ze besloot deze obsessie om te zetten in haar passie door eindelijk de zogenaamde "KonMari-methode" te bedenken.
Nu kunt u ook de beroemde Marie Kondo nabootsen en haar "magie van de orde" in de praktijk brengen, zoals een van haar meest succesvolle boeken zegt. Geniet van het opruimen van uw huis als een familie, te beginnen met het sorteren van de kleding in uw garderobe op categorie. Door de kleding één voor één te bekijken (met de hulp van je familie of een vriend), kun je je ook ontdoen van de kleren die je niet meer draagt. Als ze in goede staat zijn, kunt u van de gelegenheid gebruik maken om ze te doneren. Door alles in één keer te doen, los je twee problemen in één keer op.
Onder onze Brycus-tips kunnen we niet anders dan u eraan herinneren om te kijken in alle plaatsen in uw huis waar u kleren bewaart: ladekasten of koffers. Neem het allemaal mee naar buiten en stap in de rotzooi door je kleding in te delen naar soort kleding, dat wil zeggen, truien met truien, broeken met broeken, sokken met sokken... Hier komt natuurlijk het beddengoed of badlinnen binnen, zoals dekens of handdoeken. Aangezien u waarschijnlijk niet weet of u ze wilt houden of niet, adviseert Marie Kondo u om drie stapeltjes te maken: de set van wat u gaat houden, wat u gaat weggooien en de andere waarvan u denkt dat u ze een tweede leven kunt geven door ze te repareren, misschien.
Richt dan al je aandacht weer op die laatste stapel. Ga je echt de tijd nemen om de afspraken te maken? Neem een beslissing: ga je het weggooien of niet? Als je weet wat je krijgt, begin dan vastberaden met de grotere kleren. Ga dan aan de slag met je dagelijkse kleding en doe ten slotte hetzelfde met de secundaire kleding (lingerie, schoenen of accessoires). Een van de essentiële tips van Brycus is dat als je eenmaal begint, je niet meer stopt. Voer je missie in één keer uit, zonder ruimte voor ontmoediging. Bezoek trouwens onze afdeling Bestellen en Meubilair. Ik weet zeker dat het een grote hulp voor je zal zijn.
Kortom, geniet van uw huis als een opgeruimd gezin, vooral met kleine kinderen, waarbij u uw kleding op kleur sorteert. Begin met de donkerste tinten en ga over op de lichtere. Zo worden de donkerste en zwaarste kledingstukken aan de linkerkant geplaatst en, naarmate de kleur afneemt, aan de rechterkant. Op deze manier zal het gevoel van orde groter zijn en zal het voor u ook makkelijker zijn om alles te vinden wat u zoekt. Een ander belangrijk kenmerk van de Kondo-methode is de driedelige vouw van het kledingstuk, zodat je geen andere onderdelen verknoeit als je het eruit haalt.
Vergeet niet: leg die kledingstukken die je vaker gebruikt handiger neer. Je beste bondgenoten zullen de hangers en de hangers zijn. Bezoek onze sectie over Sorteren en Meubelen. Hier vindt u enkele accessoires van dit type. Als u ruimte tekort komt, kunt u bijvoorbeeld ook tassen in andere tassen opbergen, zodat u optimaal gebruik kunt maken van kleine ruimtes. Geen ruimte meer in uw kast? Wanhoop niet. De koffers of koffers zijn gekomen om u te helpen.
Als het gaat om het dagelijkse leven, denk dan elke avond aan wat je de volgende ochtend gaat dragen. Zo vermijd je onnodige stapels kleding. En voor die kleine accessoires die je niet weet waar je ze moet bewaren (zoals kettingen), vind je een gat in de deuren zelf. Een andere basis tip van Brycus is om je schoenen in dozen op te bergen (je kunt de schoenen die je hebt gekocht opnieuw gebruiken). Wen er maar aan om tags te benoemen. Door deze routines te volgen, bereikt u absolute ontspanning in uw huis.
Onze klanten vertrouwen ons
Meningen van onze klanten
Ontvang ons nieuws